Nyár végi kiárusítás!

  • Játszol a mobilodon? Lehet, hogy egy tudományos kísérletben is részt veszel!
    2016. MÁJUS 22.

    Játszol a mobilodon? Lehet, hogy egy tudományos kísérletben is részt veszel!

    Nem egész egy hete érhető el a Telekom bábáskodása mellett hazánkban terjesztésre került, ugyanakkor nemzetközi összefogással elkészített ingyenes applikáció, a Sea Hero Quest, azaz A tenger hőse, mégis több mint 500 ezren letöltötték már. A különféle mobil alkalmazásokon játszható játék különlegessége nem az, hogy valamely rendkívül innovatív technológiát alkalmazna vagy extrém módon látványos lenne, hanem az, hogy kutatási célokra fejlesztették ki.

    A látványra nem túl fejlett játék célja, hogy a kis hajóval eltájékozódjunk a különféle sziklák, jéghegyek és más tengeri tereptárgyak között. Talán nem is olyan izgalmas ez a feladat, különösen a rendkívül gyors és változatos videojátékokhoz szokott ifjú nemzedéknek, ugyanakkor minden másodperce kutatási forrásként szolgáló adatok garmadáját továbbítja a demencia lefolyását, kialakulási lehetőségeit és gyógyítását tanulmányozó tudósok számára. Mivel a demencia kialakulásának egyik első figyelmeztető jele a tárbeli tájékozódás képességének elveszítése, a tájékozódási feladatokat adó játék rendkívül sok információval szolgálhat a kutatások során.

    Érdekesség, és sokat elárul korunk technológiai fejlődésének tempójáról, hogy két perc játékidő 5 órányi labormunkát vált ki, azaz az összes játékos által az öt nap alatt játékkal töltött összesen 58 hónapnyi idő 725 év hagyományos laboratóriumban végzett munkát vált ki. Óriási jelentősége van annak, hogy ilyen sok adatot ilyen rövid idő alatt sikerült begyűjteni, korábban egy ilyen széles látókörű (korábban, önkéntesekkel végzett vizsgálatok legnagyobb elemszáma 600 fő volt), ilyen bőséges adatforrásként szolgáló kísérlet megszervezése akár évekig is eltartott volna.

    Nem véletlen, hogy a kezdeményezők sorában a Deutsche (majd az egyes országokbeli, köztük a Magyar) Telekom is helyet kapott, hiszen az óriási mennyiségű adat továbbításáért a telekommunikációs vállalat felel. Kifejezett céljuk volt egy olyan vonzó alkalmazás kialakítása, amelynek legfőbb feladata a segítségnyújtás, és ennek csak „fedőszerve” a játék.

    Hozzászólás (0)

    Vélemény: